Іван УРИВСЬКИЙ, режисер, який цьогоріч представив резонансні постановки - «Пер Гюнт» Генріка Ібсена та «Безталанна» Івана Карпенка-Карого на першій сцені України - Національного театру ім. Івана Франка
Низка нових вистав франківців сезону 2020-2021 років, зокрема постановки режисера Івана Уривського, є свідченням творчого пошуку Національним театром свого оновленого естетичного обличчя. Поява «Пер Гюнта» Ібсена у цьому контексті є переосмисленням театром власного видатного історичного досвіду, яким легендарний театр не тільки віддає данину минулому - великим Сергію Данченку та Богдану Ступці, а й декларує усвідомлення необхідності творити у ритмах сучасного європейського театру.
Уривський створив на сцені свій фірмовий світ образності та символізму, народжений не холодною вимученою уявою, а палкою режисерською фантазією, підкріпленою творчим соратництвом й ментальним взаєморозумінням із художником-постановником Петром Богомазовим. Вже сформований цей тандем щоразу дає вражаючий результат: спалахом оманливої простоти сценографічного рішення і водночас глибиною і розмаїттям сценічних сенсів.
Цього ж року Іван Уривський із творчою командою вистави «Лимерівна» за п'єсою українського класика Панаса Мирного, - тріумфально презентував сучасний український театр на престижному міжнародному театральному фестивалі Mitem у Будапешті.
Такий самий феєричний фестивальний успіх спіткав й виставу Івана Уривського «Трамвай «Бажання» за п'єсою Теннессі Вільямса у межах українських сценічних форумів-оглядів у Коломиї та Херсоні («Мельпомена Таврії»).
Молодий режисер продовжує талановито, свіжо і небанально розкривати акторські індивідуальності молодого покоління франківців у постановках на основі вітчизняної класики, зокрема у «Безталанній»: Марини Кошкіної, Віри Зіневич, Акмала Гурезова, Рената Сеттарова, Захара Нечипора, Віри Мазур, В'ячеслава Хостікоєва, Віталія Ажнова.
Ця постановка у сценічній версії Уривського є прекрасною демонстрацією необмежених художніх можливостей української класики IXX століття саме в авторській транскрипції молодого покоління українських режисерів XXI століття, що воліють розкривати українські тексти крізь європейську призму метафоричного театру, відчувши і відкривши в українській драмі позаминулого століття нові енергетичні коди та нові художні смисли.
Наразі Іван Уривський готує на 2022 рік для репертуару українського Національного театру одну з найвідоміших європейських п'єс, у центрі якої вічні і завжди актуальні філософські проблеми.
"День"