Птах на ім'я Памела

Комедію «Дорога Памела» за однойменною п'єсою відомого американського драматурга Джона Патрика (1905—1995 рр.) поставив Дмитро Чирипюк, а в заголовній ролі виступає Олена Хохлаткіна. Художник Андрій Александрович-Дочевський створив дивовижно затишний ігровий простір, що дуже важливо для цієї п'єси — навіть коли сцена ще порожня, тут відчуваєш теплу присутність живої душі.

Виставу мені довелося бачити на допрем'єрному показі, коли вона ще не здобула необхідної повноти дихання, а деякі епізоди здавалися лиш наміченими, а не зіграними з усією віддачею. Все це, можна сподіватися, згодом з'явиться. Та вже тепер очевидно: нам обіцяли, що це буде бенефіс пані Олени Хохлаткіної — і ми його отримали! Втім, тут усі ролі по-своєму безпрограшно-бенефісні — від Лікаря (Валерій Дудник) та Полісмена (Назар Задніпровський) до трійки аферистів, яких грають Тетяна Шляхова (Глорія), Олексій Зубков (Бред) та Олег Стальчук (Сол).

Олена Хохлаткіна в головній ролі досить несподівана. В її Памелі немає того вередливого кокетства, тої нарочитості, якої важко уникнути в подібних ролях (мовляв, ось яка я чудна бабця, трохи причмелена, і ви мусите любити мене за це). Ні, тут таке враження, що ця Памела нікому не нав'язується й зовсім не старається опинитися в центрі уваги. Навпаки, намагається бути навіть меншою, аніж є насправді. Часом здається, що з усіх людських ознак у неї залишилися тільки очі. Актриса майстерно приховує тілесність своєї героїні, завдяки цьому в Памелі є невловимість, нематеріальність, іноді й не скажеш одразу, чи то справді жива істота, чи лише її привид котиться по сцені безшумним клубочком. В її пластиці явно є щось від птаха, приміром, від перепілки, що ходить зазвичай пішки, але іноді може раптом спурхнути з-під ваших ніг. Таке «спурхування» інколи й відбувається — скажімо, коли Памела танцює або коли вона перелітає через... ліжко (цей трюк взагалі виконаний Хохлаткіною хвацько, легко, майже по-каскадерськи!).

Вистава, поза сумнівом, матиме успіх у публіки. Одначе важко позбутися дивної думки: Господи, яка ж стара і наївна ця п'єса! В будь-якій анотації написано, що вона спрямована проти «прагматичності й цинізму». Але здається, що п'єсі (та й постановці) не завадило б якраз трошечки здорового цинізму — щоб усе це не звучало дисонансом для наших днів. Отак сидиш у темному залі Театру ім.І. Франка й спиною відчуваєш, що десь у дев'ятому ряду примостилися старий Джон Патрик і його молодий колега Мартін МакДонах, і МакДонах каже класикові на вухо: «Сидів би ти, діду, на печі й не смішив людей своїми хепі-ендами»! А той йому: «Не хочеш — не дивись, а добрим людям не заважай»...

 

І. Бабенко. "День". 5.04.2018

Читайте також

всі новини

Маґуру для ГУРу!

Ми збираємо кошти на морський безпілотник «MAGURA V5», який буде названо «Конотопська відьма»!

ВХІД ДО ЗАЛИ ПІСЛЯ ТРЕТЬОГО ДЗВОНИКА ЗАБОРОНЕНИЙ

Вхід у глядацьку залу після третього дзвінка КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНИЙ. Ми дуже цінуємо вашу увагу та хочемо, щоб кожен міг повністю зануритися у атмосферу вистави. Запізнення порушує хід події, а також заважає іншим глядачам

Фільм «Камінь, ножиці, папір» отримав премію BAFTA

Британська кіноакадемія оголосила переможців цьогорічної премії BAFTA - серед кращих - стрічка «Камінь, ножиці, папір», де зіграли актори Театру Франка - Олександр Рудинський та Сергій Калантай! 🎬🎭

всі новини