Коляда Володимир
Народився 2 серпня в м. Гоголів Радехівського району Львівської області.
 
Творчий шлях Володимир Андрійович розпочав 1967 року на сцені Національного театру імені Івана Франка одразу після закінчення Студії при театрі.
 
Володимир Андрійович – актор із тяжінням до яскравих народних характерів, що сприяли його активній зайнятості. Для актора не існує жанрових меж. Він належить до когорти правдивих лицедіїв, якими так славиться франківський дім.
 
За роки роботи Володимир Андрійович по праву став провідним актором Національного театру. В його репертуарі  - найрізноманітніші образи, в який віддзеркалюються різні епохи, жанри, часи: Дурник «Санаторійна зона» за М. Хвильовим, Ангелок «Гріх» В. Винниченка, Дорош «Хто зрадить Брута?» Б. Жолдака, Шульга «Гетьман Дорошенко» Л. Старицької-Черняхівської, Актор «Кар’єра Артура Уї» Б. Брехта, Хлопов «Ревізор» за М. Гоголем, Костомаров «Божественна самотність» О. Денисенка.
 
Гострий зовнішній малюнок, об’єднаний із граничним відчуттям стилю вистави, м’яким народним гумором, самоіронією був позначений його Меркурій з «Енеїди» І. Котляревського. І поруч – саркастичний Азазелло з «Майстера і Маргарити» за М. Булгаковим, Блазень-диявол з рок-опери «Біла ворона» Ю. Рибчинського, Г. Татарченка, добродушній Баптіста з «Приборкання норовливої», Блазень в «Королі Лірі» У. Шекспіра.
 
Етапною роботою для актора стала участь у виставі «Тев’є-Тевель» за Шолом-Алейхемом. Його Менахема із захопленням сприймали глядачі України, Росії, Польщі, Америки.
 
Особливою сторінкою в творчості Володимира Андрійовича є образи з національної спадщини – Шпак «Шельменко-денщик» Г. Квітки-Основ’яненка, Мартин Боруля з однойменної п’єси, Золотницький «Хазяїн»  І. Карпенка-Карого, Кайдаш з «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуй-Левицького. В цих роботах найбільш яскраво виявилося абсолютне знання і відчуття природи національного характеру. Проте таким самим артистичним, правдивим він є і в ролях російської класики: в «Чайці» А. Чехова (Шамраєв), в «Одруженні» М. Гоголя (Жевакін), в яких ніби віддзеркалюється цілий світ справжнього театру.