Події перенесені у віртуальний простір. Концептуальна режисура майстра поєднала гротеск і психологічну драму, клоунаду і трагедію, мелодраму і фарс. Стуруа — філософ сцени, який у кожній виставі створює свою власну модель Всесвіту. Ось і у “Царі Едіпі” на тлі темно-коричневих, стилізованих під кам'яний палац, декорацій розігрується дійство. Богдан Ступка у головній ролі Едіпа, воєнізований диктатор, котрий нав'язує свою злу волю мешканцям царства. Фіванський хор жінок, одягнених у костюми різних часів і народів, своєю вельми стильною...
Події перенесені у віртуальний простір. Концептуальна режисура майстра поєднала гротеск і психологічну драму, клоунаду і трагедію, мелодраму і фарс. Стуруа — філософ сцени, який у кожній виставі створює свою власну модель Всесвіту. Ось і у “Царі Едіпі” на тлі темно-коричневих, стилізованих під кам'яний палац, декорацій розігрується дійство. Богдан Ступка у головній ролі Едіпа, воєнізований диктатор, котрий нав'язує свою злу волю мешканцям царства. Фіванський хор жінок, одягнених у костюми різних часів і народів, своєю вельми стильною пластикою передає запопадливість підлеглих перед господарем, бажання челяді вгадати кожний порух думок властителя. Але трон стоїть не надто міцно. Досить комусь із натовпу кинути звістку, що у вбивстві попереднього царя Лея підозрюється Едіп, як народ починає нарікати. І тут починається справжній трилер про долю всесильного монарха. Виявляється, багато років тому родині фіванських правителів оракул напророчив, що їхній первісток уб'є батька і одружиться з матір'ю. Тому вони наказали пастухові віднести немовля в ліс на розтерзання диким звірам. Але старий пожалів дитину і віддав першому зустрічному, який потім подарував її бездітному цареві сусідньої держави. Отак Едіп вижив і коли став дорослим, прийшов у рідне місто, тут же випадково убив батька, а потім одружився з царицею Іокастою, не підозрюючи, що вона його мати. Богдан Ступка грає усі нюанси переживань Едіпа філігранно. Якщо зважити, що такі почуття і ситуації для пересічної людини просто неможливі, то його акторське пророцтво у цій ролі вражає. Із деспота і титана пробивається душа слабкої розгубленої людини, яка скоїла найстрашніші злочини, навіть не підозрюючи про тяжкість вчиненого. Варто бачити, якою мукою зводить обличчя артиста, як розпач його героя переростає в трагедію усвідомлення своєї долі. І цілком логічним, психологічно вибудуваним постає фінал, коли Едіп виходить на авансцену увесь закривавлений, з власноруч виколотими очима.
Просто бездоганно справилася з роллю Іокасти й молода франків'янка Наталія Корпан. Зваблива і гордовита на початку, після звістки про те, що стала дружиною власного сина, цариця просто на очах із прекрасної жінки перетворюється в згорблену стару. Цьому сприяє й оригінально вибудувана пластика, й уміння актриси психологічно передати усвідомлення зламаної долі героїні. Невелика, але яскрава роль Креонта у Остапа Ступки. Разом із батьком він створив стрімкі, пронизані драматизмом сцени пошуку істини про походження Едіпа.
Події трагедії емоційно підкреслює прекрасна, виразна музика Гія Канчеллі, який упродовж тридцяти років працює разом з Робертом Стуруа. Безперечно, спектакль стане окрасою української національної сцени, її візитівкою, оскільки зібрав найкращі акторські сили, що розквітли в руках грузинського генія світового масштабу.
Л. Фесенко
Відео